Acorel verstevigt positie in SAP CX-domein met overname Summica

Acorel verstevigt positie in SAP CX-domein met overname Summica

NEWS – Januari 2019

’s-Hertogenbosch, 28 januari – Customer Experience-specialist Acorel heeft op 24 januari 2019 eCommerce-expert Summica overgenomen. Daarmee verstevigt Acorel haar leidende positie in het Nederlandse SAP Customer Experience-domein.

Summica is opgericht in 2008 en adviseert en ondersteunt organisaties in het omzetten van complexe commerce-doelstellingen naar efficiënte en gebruiksvriendelijke oplossingen. Het team van elf developers en consultants blijft in Alkmaar gevestigd. Daardoor heeft Acorel nu in Noord- en Zuid-Nederland een kantoor.

Sterke bezetting

Taco Schallenberg, directeur van Acorel: “Met Summica versterken we onze aanwezigheid op de Nederlandse markt van SAP Commerce Cloud oplossingen. We groeien verder als vooraanstaand partner voor innovatieve organisaties. Naast sales, service en marketing zijn we nu ook op het gebied van commerce sterk bezet. We zijn erg blij met de kennis en expertise van onze branche-ervaren collega’s van Summica. Kennis en expertise die we in het verleden al hebben gebruikt bij verschillende projecten en in de toekomst ook optimaal willen inzetten.”

Klant profiteert

Maurice Rootjes, Managing partner bij Summica: “Zowel klanten van Acorel als Summica profiteren van deze overname. Acorel vergroot haar slagkracht op het gebied van commerce. Klanten van Summica krijgen het volledige SAP Customer Experience-portfolio en managed services tot hun beschikking. Gezamenlijk zijn we in staat om meer continuïteit te bieden met een sterke focus op de eindklant.”